Friday, April 20, 2007

ΟΜΙΛΟΣ ΡΕΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟ


Ρέστης, ο άγνωστος μνηστήρας της Ολυμπιακής Σπανίως έχει απασχολήσει τις στήλες των εφημερίδων και των περιοδικών, παρότι ο στόλος των ιδιόκτητων πλοίων του ξεπερνά σε αξία τα 500 εκατομμύρια δολάρια! Το όνομά του άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, όταν ανακοινώθηκε ότι περιλαμβάνεται μεταξύ των ενδιαφερομένων για την εξαγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Όμως, και πάλι, ο θόρυβος καταλάγιασε γρήγορα, καθώς η προσφορά του αποκλείστηκε, αφού το ενδιαφέρον του περιοριζόταν στις θυγατρικές της Ο.Α. και συγκεκριμένα στην Αεροπλοΐα και στο Galileo.
Ο εφοπλιστής κ. Σταμάτης Ρέστης, που γεννήθηκε το 1940 στον Πειραιά και σήμερα θεωρείται υπολογίσιμη δύναμη στον χώρο της ποντοπόρου ναυτιλίας, είναι ο επενδυτής που συγκεντρώνει, πλέον, τις περισσότερες πιθανότητες να αναλάβει την τύχη της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η καινούργια προσφορά της Golden Aviation Holdings S.Α. (ανήκει στον όμιλο των εταιρειών του) για την Ολυμπιακή κρίθηκε ως η πλέον συμφέρουσα για τον εθνικό αερομεταφορέα και προβλέπει τη διάθεση ποσού 150 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 70% της Νέας Ολυμπιακής. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους συμβούλους ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. (Εθνική, Εμπορική, Alpha Bank) και στους εκπροσώπους του κ. Ρέστη, όπως έγινε χτες γνωστό, βρίσκονται σε καλό δρόμο.
Στόλος 500 εκατ. δολαρίων
Ο Όμιλος Ρέστη δραστηριοποιείται στη ναυτιλία τα τελευταία 28 χρόνια και είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα. Ο στόλος του κ. Ρέστη αποτελείται σήμερα από 51 νεότευκτα πλοία, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων (διαθέτει πλοία-ψυγεία, ο αριθμός των οποίων τον κατατάσσει σε έναν από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές στον κόσμο στον τομέα αυτό). Συνολικά, στα γραφεία των επιχειρήσεων του κ. Ρέστη απασχολούνται περίπου 300 εργαζόμενοι και περισσότεροι από 1.500 ναυτικοί στα πλοία του.
Οι διεθνείς δραστηριότητες του Ομίλου έχουν έδρα την Ελλάδα (δραστηριοποιείται μέσω της εταιρείας Restis Enterprise), τη Νότια Αφρική και την Ελβετία. Στην Ελλάδα, εκτός από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, ο Όμιλος έχει κάνει επενδύσεις σε ακίνητα, στα Ναυπηγεία του Περάματος και στο Athens Golf Club της Γλυφάδας, του οποίου έχει αναλάβει την εκμετάλλευση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το τελευταίο διάστημα ο Όμιλος Ρέστη επεκτάθηκε και στον τραπεζικό τομέα. Είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος της τράπεζας FBB (First Business Bank) που διαθέτει ήδη επτά υποκαταστήματα.
«Πουθενά φωτογραφία του»
Ο εφοπλιστής κ. Σταμάτης Ρέστης θεωρείται άνθρωπος χαμηλού προφίλ και, όπως επισημαίνει στενός του συνεργάτης, «φωτογραφία του δεν θα βρεις πουθενά». Θεωρείται, επίσης, αυτοδημιούργητος αλλά και σκληρός διαπραγματευτής. Είναι πτυχιούχος της Ανώτατης Σχολής Οικονομικών Επιστημών (ΑΣΟΕ) και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία. Σε μικρή ηλικία έφυγε από την Ελλάδα και πήγε στη Νότια Αφρική, όπου ασχολήθηκε με το εμπόριο των φρούτων.
Έπειτα από πολλά χρόνια έφθασε να διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 60 πλοίων-ψυγείων, μιας ειδικής κατηγορίας πλοίων που ναυπηγούνται ή αγοράζονται προκειμένου να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες.
Σήμερα ο στόλος αυτός αριθμεί 51 πλοία και έχει εμπλουτιστεί και με άλλες κατηγορίες πλοίων, η ανάγκη των οποίων προέκυψε μετά τη συνεργασία του Ομίλου Ρέστη με τον νοτιοαφρικανικό διαχειριστή φορτίων Saf Marin. Οι σχέσεις του κ. Ρέστη με τη Νότια Αφρική, σε όλα τα επίπεδα, είναι ιδιαίτερα στενές και λέγεται ότι κατά το παρελθόν είχε καταβάλει προσπάθειες να αποκτήσει τον έλεγχο της κρατικής εταιρείας αεροπορικών μεταφορών της χώρας.
Ο κ. Σταμάτης Ρέστης φέρεται να διατηρεί καλές σχέσεις όχι μόνο με την κυβέρνηση αλλά και με ορισμένα από τα σωματεία των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Κατά το πρόσφατο παρελθόν ο Όμιλος αντιμετώπισε προβλήματα με Αμερικανούς επενδυτές, με τους οποίους είχε προχωρήσει στην έκδοση ομολόγων υψηλής απόδοσης. Όμως, έπειτα από πολύμηνες σκληρές διαπραγματεύσεις, το θέμα αυτό επιλύθηκε, με τον Όμιλο να εξαγοράζει τα ομόλογα που είχε εκδώσει στην αμερικανική χρηματαγορά.
Πηγές από τον χώρο του εφοπλιστή αναφέρουν ότι, στην περίπτωση που η Ολυμπιακή Αεροπορία περάσει στον έλεγχο της Golden Aviation, σημαντικό ρόλο στο μάνατζμεντ της εταιρείας θα αναλάβει ο 35χρονος γιος του, Βίκτωρας.

No comments: